“A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nyílt közbeszerzési eljárást indított a „Tanulmányterv és Engedélyezési terv készítése az M8 gyorsforgalmú út M7-(M6) Dunaújváros közötti szakaszra” tárgyában. A közbeszerzési eljárás nyertese az Unitef’83 Zrt. és a Főmterv Zrt. közös ajánlattevők lettek (vezető tagja UNITEF’83 Zrt.)
A tervezett gyorsforgalmi út tervezési munkálatait megkezdjük. Ennek keretében a tervezett nyomvonalon geotechnikai terepi vizsgálatok (fúrások és szondázások) készítésére van szükség.
A geotechnikai terepi vizsgálatokat az Alap-Geo Kft. és a Módosék Kft. munkatársai készítik.
A feltárások rövid ismertetése (kis- és nagyátmérőjű fúrás és statikus szondázás (CPT)):
A feltárásokat az előírásoknak és a szabványnak megfelelően készítjük. A kisátmérőjű fúrásokat maximum Ø80 mm átmérőjű spirálfúróval végzik, átlagosan 900 m-énként készül egy ilyen fúrás a tervezett nyomvonalon.
A nagyátmérőjű talajmechanikai fúrások átmérője Ø180 mm. A feltárás tehergépkocsira szerelt tornyos fúrógéppel készül a tervezett híd műtárgyak közelében.
A statikus nyomószondázás (CPT) során egy szabványos méretű (átmérő = 35,7 mm) szondát állandó 2,0 cm sebességgel sajtolnak le a talajba a tervezett műtárgyak közelében.
A feltárások az alábbi településeket érintik:
Lepsény, Enying, Mátyásdomb, Kisláng, Dég, Kálóz, Sárbogárd, Sárszentágota
Kérjük, hogy a lakosságot tájékoztatni szíveskedjenek. A munkát előreláthatólag 2020. augusztus hónap közepén kezdjük meg.
Amennyiben a terepi vizsgálatok esetén zöldkár keletkezik, akkor azt természetesen a NIF Zrt.-vel szerződött Tervező cég megtéríti egy minden érintett fél által elfogadott és aláírt jegyzőkönyv alapján. A zöldkárról készült fényképeken egyértelműen bizonyítható legyen a károkozás nagysága és környezete a beazonosíthatóság miatt. A zöldkár jegyzőkönyvről csatolunk egy mintát , mely ez alvállalkozóknál is megtalálható lesz a helyszínen.”
>> Jegyzőkönyv letöltése <<